dc.contributor.advisor |
Božik, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Klimešová, Naďa
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52714
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá sebeobrazem školního metodika prevence. Práce se zaměřuje na funkci školního metodika prevence a jejím cílem je zjistit, jak školní metodik prevence vnímá sám sebe ve funkci. Úvod teoretické části se věnuje rizikovému chování žáků a popisuje poradenské služby na základní škole. Dále teoretická část shrnuje poznatky o školním metodikovi prevence, jeho práci a povinnostech. Praktická část předkládá výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu. Výzkum byl realizován prostřednictvím škálového dotazníku, který vyplnilo 253 školních metodiků prevence. Z analýzy dat bylo zjištěno, že funkce školního metodika prevence je ve škole velmi potřebná a užitečná. Respondenti se cítí ve funkci sebevědomě, ale chybí jim teoretické vědomosti a zkušenosti při řešení problémů z oblasti rizikového chování žáků. |
|
dc.format |
75 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní metodik prevence
|
cs |
dc.subject |
sebeobraz
|
cs |
dc.subject |
minimální preventivní program
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
school prevention methodologist
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
minimum prevention programme
|
en |
dc.subject |
risky behaviour
|
en |
dc.title |
Sebeobraz školního metodika prevence |
|
dc.title.alternative |
Self-Concept of Methodology Specialist for Prevention of Social Pathology |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the self-concept of the school prevention methodologist. The thesis focuses on the function of the school prevention methodologist and its goal is to find out how the school prevention methodologist perceives themselves in their position. The introduction to the theoretical part is devoted to risky behavior of pupils and describes consulting services at elementary schools. Furthermore, the theoretical part summarizes information about the school prevention methodologist, their work and responsibilities. The practical part presents the results of a quantitative research. The research was carried out by means of a scale questionnaire, which was filled out by 253 school prevention methodologist. Based on the data analysis, it was established that the role of the school prevention methodologist is necessary and very useful at school. The respondents feel confident in their role but they lack theoretical knowledge and experience in solving problems in the area of risky behavior of pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63230
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-20 |
|