Učitel mateřské školy na sklonku své profesní kariéry - případová studie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Lišková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52725
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou předloženy poznatky týkající se raného stáří v učitelské profesi, specifik profese učitelů mateřské školy a profesního vývoje učitelů mateřských škol. Hlavním cílem praktické části je odhalit profesní identitu učitelek mateřských škol. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru. K získání dat byly použity metody polostrukturované interview a strukturované pozorování, jež korelují s designem výzkumu, kterým je případová studie. Výzkumný vzorek tvořily celkem tři učitelky z veřejných mateřských škol ve Zlínském kraji. Výsledky výzkumného šetření odhalily jak vnímají samy sebe učitelky mateřských škol na sklonku profesní kariéry včetně změn vázajících se k profesním vztahům a k profesním činnostem učitelek v průběhu jejich profesního vývoje. |
|
dc.format |
99 s. (209 837 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
profesní vývoj
|
cs |
dc.subject |
profesní identita
|
cs |
dc.subject |
rané stáří
|
cs |
dc.subject |
sklonek profesní kariéry
|
cs |
dc.subject |
případová studie
|
cs |
dc.subject |
kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
professional development
|
en |
dc.subject |
professional identity
|
en |
dc.subject |
early old age
|
en |
dc.subject |
the end of a professional career
|
en |
dc.subject |
case study
|
en |
dc.title |
Učitel mateřské školy na sklonku své profesní kariéry - případová studie |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten Teacher at the End of Her Professional Career - A Case Study |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásek, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2023-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Master's thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part presents an overview of the early old age in the teaching profession, the specifics of the kindergarten teachers' profession and also their professional development. The main goal of the practical part is to reveal the professional identity of kindergarten teachers via qualitative research. Semi-structured interview and structured observation methods were used to obtain data which correlate with the case study design. The research sample consisted of a total of three female teachers from public kindergartens in the Zlín region. The results of the research revealed how kindergarten teachers perceive themselves at the end of their professional career, including changes related to relationships with teachers and parents and also professional activities of teachers during their career. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
65141
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account