Projevy aktérství dítěte v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Patakiová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:16Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:16Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52754
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem aktérství dítěte v mateřské škole. Hlavním cílem diplomové práce je popsat projevy aktérství dítěte v mateřské škole. V teoretické části je představen koncept aktérství Alberta Bandury a sumarizována teoretická východiska o aktérství dítěte v mateřské škole. V empirické části je prezentován design a výstupy kvalitativního výzkumu, který byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování dětí v mateřské škole. Závěr práce se věnuje diskusi, která nastiňuje podněty pro vzdělávání v mateřské škole. |
|
dc.format |
82 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
aktérství
|
cs |
dc.subject |
aktérství dítěte
|
cs |
dc.subject |
řízená činnost
|
cs |
dc.subject |
volná hra
|
cs |
dc.subject |
agency
|
en |
dc.subject |
children´s agency
|
en |
dc.subject |
guided aktivity
|
en |
dc.subject |
free play
|
en |
dc.title |
Projevy aktérství dítěte v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Manifestations of Children Agency in Preschool |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2023-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the topic of children´s agency in kindergarten. The main aim of the thesis is to describe the manifestations of children´s agency in kindergarten. The theoretical part introduces Albert Bandura's concept of agency and summarizes the theoretical background on children´s agency in kindergarten. The empirical part presents the design and findings of the qualitative research, which was conducted through unstructured observations of children in kindergarten. The thesis concludes with a discussion that outlines the incentives for education in kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
65166
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account