dc.contributor.advisor |
Cejpek Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Kovářová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:17Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:17Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52773
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce pojednává o spolupráci školy a rodiny v prevenci kyberšikany. Na úvod se práce věnuje definici pojmu kyberšikana, a dalšími pojmy s kyberšikanou spojené. Jsou zde uvedeny její znaky, formy, účastníci, legislativní rámec a média, jejichž prostřednictvím se kyberšikana děje. Druhá kapitola se zabývá školní prevencí v oblasti kyberšikany, poradenským pracovištěm, školními dokumenty, které se k prevenci vztahují, a také možnostmi, které škola při výskytu kyberšikany má. Poslední kapitola teoretické části se zabývá rodinnou prevencí v oblasti kyberšikany. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na obsah spolupráce školy a rodiny v prevenci kyberšikany. Praktická část je realizovaná formou kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se školními metodiky prevence a rodiči žáků základní školy. Cílem praktické části je odkrýt obsah spolupráce školy a rodiny v prevenci kyberšikany. |
|
dc.format |
55 s. (123 687 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
školní metodik prevence
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
school prevention methodologist
|
en |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.title |
Spolupráce školy a rodiny v prevenci kyberšikany |
|
dc.title.alternative |
School and Family Cooperation in the Prevention of Cyberbullying |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is about school and family cooperation in the prevention of cyberbullying. The thesis starts by defining the term cyberbullying and other terms related to cyberbullying. Its characteristics, forms, participants, legislative framework and the media through which cyberbullying happens are presented. The second chapter deals with school prevention of cyberbullying, the counselling centre, school documents related to prevention and the options available to schools when cyberbullying occurs. The last chapter of the theoretical part deals with family prevention of cyberbullying. The practical part of the bachelor thesis focuses on the content of school-family cooperation in the prevention of cyberbullying. The practical part is conducted in the form of qualitative research through semi-structured interviews with school prevention methodologists and parents of primary school pupils. The aim of the practical part is to reveal the content of cooperation between school and family in the prevention of cyberbullying. Keywords: cyberbullying, prevention, cooperation, school prevention methodologist, parent, primary school |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64823
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|