dc.contributor.advisor |
Vykoukalová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Balušková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:17Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:17Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52781
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá možnostmi práce s dítětem s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole, jeho edukace s celou třídou nebo individuálním přístupem. Práce je aplikačního charakteru a jejím cílem je předložit teoretické poznatky o problematice vzdělávání jinojazyčných dětí jako je třeba jejich jazyková příprava nebo jejich začleňování do edukačního procesu. Zároveň je v praktické části představen soubor aktivit pro práci s dítětem s odlišným mateřským jazykem, který byl realizován a evaluován v prostředí české mateřské školy. V závěru práce je doporučení pro praxi, které bylo zpracováno na základě teoretických poznatků, praktického ověření souboru a jeho evaluace. |
|
dc.format |
101 s. (139 942 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě s odlišným mateřským jazykem
|
cs |
dc.subject |
individualizovaná vzdělávací forma
|
cs |
dc.subject |
speciálně vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
a child with different mother tongue
|
en |
dc.subject |
individualized forms of teaching
|
en |
dc.subject |
special education needs
|
en |
dc.title |
Práce s dítětem s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
A Child with Different Mother Tongue in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is occupied with possibilities of work with a child with different mother tongue in nursery school within whole class education or with a child individually. This thesis´s type is application based. The purpose of this thesis is brought up some of theoretical piece of knowledge about matters of education children with different mother tongue. Some of those matters are language preparation or integrating those children to the educational process. Simultaneously in practical part of this thesis is presented the File of activities for work with a child with different mother tongue, which was implemented and evaluated in Czech nursery school. In the conclusion is written up recommendations for practice in nursery school based on theoretical knowledge, practical verification of File of activities with its evaluation. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63253
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|