Význam nástrojů podpory prodeje v in-store marketingové komunikaci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Lyková, Alžběta
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:20Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:20Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52841
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá nástroji podpory prodeje a jejich vlivem na nákupní rozhodování spotřebitelů. Teoretická část práce definuje pojem podpora prodeje, charakterizuje marketingovou komunikaci a retail a popisuje nákupní chování spotřebitele. Praktická část práce se skládá z analýzy sekundárních šetření studující in-store marketingovou komunikaci a z vlastního primárního šetření. Primární šetření je tvořeno před-nákupními a po-nákupními rozhovory a asistovanými nákupy. Na základě závěrů výzkumů jsou sestavena doporučení pro maloobchodníky. |
|
dc.format |
57 s. (94 928 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
in-store komunikace
|
cs |
dc.subject |
retail
|
cs |
dc.subject |
POP prostředky
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
Sales Promotion
|
en |
dc.subject |
In-store Communication
|
en |
dc.subject |
Retail
|
en |
dc.subject |
Point Of Purchase Instruments
|
en |
dc.subject |
Consumer Buying Behaviour
|
en |
dc.title |
Význam nástrojů podpory prodeje v in-store marketingové komunikaci |
|
dc.title.alternative |
Importance of Sales Promotion Tools in In-store Marketing Communication |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jakešová, Patricie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with sales promotion tools and their influence on consumer purchasing decisions. The theoretical part of the thesis defines the concept of sales promotion, characterizes marketing communication and retail and describes consumer buying behaviour. The practical part of the thesis consists of an analysis of secondary research studying in-store marketing communication and of a primary research. The primary research consists of pre-purchase and post-purchase interviews and assisted purchases. Recommendations for retailers are based on the findings of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65783
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account