Design prodejny IKEA a jeho vliv na nákupní chování zákazníků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Pavlíková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:20Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:20Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52849
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na design a merchandising obchodního domu IKEA. Zkoumá vnímání zákazníků a jejich projevů v nákupním chování v závislosti na prostředí obchodního domu. Cílem celé práce je analýza designu prodejny IKEA a jejího vlivu na nákupní chování zákazníků. Teoretická část obsahuje nejprve poznatky týkající se vzhledu prodejny a způsobu komunikace na prodejně. Poté je část věnována zákazníkovi, specificky jeho nákupnímu procesu a potřebám. V praktické části lze nalézt informace o vlivu designu prodejny na zákazníky obchodního domu. V šetření byly využity dvě formy marketingového výzkumu - kvalitativní a kvantitativní. První forma šetření byla uskutečněna skrze polostrukturovaný rozhovor a druhá forma díky dotazníku. V závěru práce lze nalézt doporučení, která se týkají primárně způsobu vystavení produktů. Doporučení byla sepsána na základě zjištěných poznatků z šetření. |
|
dc.format |
75 s. (80 231) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
potenciální zákazník
|
cs |
dc.subject |
merchandising
|
cs |
dc.subject |
design
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
IKEA
|
cs |
dc.subject |
potential customer
|
en |
dc.subject |
merchandising
|
en |
dc.subject |
design
|
en |
dc.subject |
shopping behaviour IKEA
|
en |
dc.title |
Design prodejny IKEA a jeho vliv na nákupní chování zákazníků |
|
dc.title.alternative |
IKEA Store Design and Its Effect on Customer Purchasing Behaviour |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jakešová, Patricie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis focuses on the design and merchandising of the IKEA department store. It examines the perception of customers and their manifestations in shopping behaviour depending on the department store environment. The aim of the whole work is to analyse the design of the IKEA store and its influence on customer purchasing behaviour. The theoretical part first contains knowledge concerning the appearance of the shop and the method of communication in the shop. Then the part is devoted to the customer, specifically its purchasing process and needs. In the practical part, you can find information about the influence of shop design on department store customers. The investigation itself used two forms of marketing research - qualitative and quantitative. The first form of investigation was carried out through a semi-structured interview and the second form through a questionnaire. Recommendations can be found at the end of the work, which relate primarily to the way the products are displayed. The recommendations were drawn up on the basis of the findings of the investigation. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65798
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account