Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole

Show full item record

No preview available
Title: Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole
Author: Mačková, Michaela
Advisor: Petrů Puhrová, Barbora
Abstract: Bakalářská práce se věnuje způsobům hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Teoretická část vymezuje význam, cíle a obsah předškolního vzdělávání, oblasti rozvoje dětí v předškolním věku a následně druhy, formy a způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Práce je empirického charakteru a byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Výzkumným nástrojem byl dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jak přistupují učitelé k hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Pozornost je věnována tomu, jak s jednotlivými formami hodnocení učitelé pracují a jaké způsoby realizace těchto forem hodnocení uplatňují, která forma je nejčastěji využívána a jak jsou dále využívány informace o vzdělávacích výsledcích dítěte. Výsledkem práce bylo zjištění, že učitelé používají nejčastěji slovní hodnocení a sebehodnocení dětí. Slabým místem učitelů mateřských škol je méně časté využívání vrstevnického hodnocení a převaha pouze sběrných portfolií. V závěru práce je obsaženo i doporučení do praxe pro učitele směřované k této problematice.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52889
Date: 2022-11-18
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
mačková_2023_dp.pdf 2.930Mb PDF View/Open None
mačková_2023_op.docx 26.12Kb Unknown View/Open None
mačková_2023_vp.docx 17.15Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account