Adaptace rodičů na kooperaci s mateřskou školou
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plisková, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Spurná, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:26Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:26Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52983
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřená na adaptaci rodičů na kooperaci s mateřskou školou. Teoretická část se zabývá postupy, které jsou doporučené dle literatury, a které by měli zajišťovat vytvoření kvalitního vztahu mezi učiteli mateřských škol a rodiči. Definuje také klíčové pojmy spojené s tímto procesem a objasňuje různé formy spolupráce mateřské školy a rodiny, které opět tento vztah posilují. Cílem praktické části je popsat, jak probíhá adaptační proces z pohledu současných rodičů dětí, navštěvující mateřskou školu a porovnat jej z teoretickými doporučeními. Pohled rodičů je zprostředkován díky interview. Poté zpracováván transkriptem, otevřeným kódováním a tvorbou kategorií a subkategorií. |
|
dc.format |
74 s. (138 230 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
adaptabilita
|
cs |
dc.subject |
kooperace
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
adaptations
|
en |
dc.subject |
adaptability
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.title |
Adaptace rodičů na kooperaci s mateřskou školou |
|
dc.title.alternative |
Parents´ Adaptation to the Cooperation with Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lorencová, Soňa |
|
dc.date.accepted |
2023-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis focuses on parent's adaptation and their cooperation with the kindergarten. The theoretical section explains recommended procedures described in the available literature. These procedures should help to create a working relationship between teachers in the kindergarten and parents. This section also defines some key terms related to this process and explains different methods of cooperation between kindergarten and the family. The main goal of these methods is to strengthen this relationship. My goal in the practical section is to describe the process of adaptation from the point of view of some parents that currently have their children in the kindergarten and compare their opinion with theoretical recommendations. The parent's point of view. Interviews were then processed using transcription, open coding which helped to create categories and subkategories. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63293
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account