Poznávání strategických her dětmi předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavelková, Marie
|
|
dc.contributor.author |
Floriánová, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53131
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je aplikačního charakteru. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako je strategie, poznávání dítěte předškolního věku a také pojem hra. Tyto pojmy se potýkají s tématem bakalářské práce, tedy poznáváním strategických her dětmi předškolního věku. V aplikační části je představena mateřská škola, charakteristika dětí předškolního věku a také navržená sada strategických her. V posledních kapitolách jsem představila evaluaci sady strategických her z mého pohledu a z pohledu paní učitelky, která byla přítomná po celou dobu realizace her. Poslední kapitola je věnována doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
strategická hra
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
strategy game
|
en |
dc.subject |
preschooler
|
en |
dc.title |
Poznávání strategických her dětmi předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Exploration of Strategic Games by Preschoolers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tirpáková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2023-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is of an applied nature. In the theoretical part, concepts such as strategy, cognition of the preschool child and also the concept of play are defined. These concepts are faced with the topic of the bachelor's thesis, namely the cognition of strategy games by preschool children. In the application part, the kindergarten, the characteristics of preschool children as well as the proposed set of strategy games are introduced. In the last chapters, I present the evaluation of the set of strategy games from my perspective and from the perspective of the teacher who was present throughout the implementation of the games. The last chapter is devoted to recommendations for kindergarten practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63313
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account