MoŽnosti rozvoje receptivnÍ oblasti ŘeČi a jazyka u dĚtÍ pŘedŠkolnÍho vĚku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Žáková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Turková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53209
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o rozvoji receptivní oblasti řeči a jazyka u dětí předškolního věku v mateřské škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou jazyka a řeči u dětí, vývojem řeči, popisem receptivní složky a možnostmi rozvoje receptivní oblasti řeči a jazyka u dětí v mateřské škole. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu s metodou polostrukturovaného interview s učitelkami mateřských škol. Cílem práce je analyzovat, jaké specifické postupy a metody používají učitelky pro rozvoj podpory řeči a jazyka u dětí v mateřské škole v receptivní oblasti. |
|
dc.format |
58 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
receptivní oblast
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
language
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
receptive field
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.title |
MoŽnosti rozvoje receptivnÍ oblasti ŘeČi a jazyka u dĚtÍ pŘedŠkolnÍho vĚku |
|
dc.title.alternative |
Developing the Receptive Language Skills in Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fasnerová, Martina |
|
dc.date.accepted |
2023-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis discusses the development of the receptive area of speech and language in children of preschool age in kindergarten. The theoretical part deals with the characteristics of language and speech in children, the development of speech, a description of the receptive component of speech and the possibilities of developing the receptive area of speech and language in children in kindergarten. In the practical part, the results of qualitatively oriented research with the method of semi-structured interviews with kindergarten teachers are presented. The goal of the work is to analyze what specific procedures and methods are used by teachers for the development of speech and language support for children in kindergarten in the receptive area. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63362
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account