Předškolní příprava dětí z pěstounských rodin
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Charvátová, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Personová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53212
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je předškolní příprava dětí z pěstounských rodin, jejich přístup k předškolní přípravě dětí. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů, jako je samotná předškolní příprava, školní zralost a nakonec pěstounská péče. Cílem praktické části bylo zjistit, s jakými problémy a specifiky se setkávají pěstouni u předškolních dětí, jakým způsobem tyto problémy řeší a zda k tomu využívají nějaké podpůrné nástroje. Výzkum proběhl prostřednictvím kvalitativního šetření, jako metodu k získání sběru dat jsem zde zvolila interview, které proběhlo s pěstouny. |
|
dc.format |
53 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní příprava
|
cs |
dc.subject |
pěstounská péče
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
předškolní dítě
|
cs |
dc.subject |
preschool preparation
|
en |
dc.subject |
foster care
|
en |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.title |
Předškolní příprava dětí z pěstounských rodin |
|
dc.title.alternative |
Preschool Preparation of Children from Foster Families |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the bachelor's thesis is preschool preparation of children from foster families their approach to preschool preparation of children. The theoretical part deals with the explanation of basic concepts such as preschool preparation itself, school maturity and finally foster care. The aim of the practical part was to find out what problems and specificities foster parents encounter with preschool children, how they solve these problems and whether they use any support tools to do so. The research was conducted through qualitative research, and I chose interviews with foster carers as the method to collect data here. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63354
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account