Valuace společnosti Amazon pomocí vybraných oceňovacích metod

DSpace Repository

Language: English čeština 

Valuace společnosti Amazon pomocí vybraných oceňovacích metod

Show simple item record

dc.contributor.advisor Přílučíková, Jana
dc.contributor.author Šrám, Marek
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:56Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:56Z
dc.date.issued 2023-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53586
dc.description.abstract Hlavním cílem diplomové práce je stanovení hodnoty společnosti Amazon.com, Inc. za využití vybraných oceňovacích metod. Literární rešerše definuje základní pojmy, představuje jednotlivé oceňovací metody a popisuje postup při valuaci podniku. Analytická část, jejíž náplní je představení společnosti i provedení strategické a finanční analýzy, je základem pro sestavení pětiletého finančního plánu, jenž se uplatní při aplikaci metody DCF v projektové části práce. Ta je zde hlavní metodou pro stanovení hodnoty podniku, její výsledky jsou ale porovnány i s doplňkovou metodou multiples. V závěru práce je nastíněn předpokládaný vývoj společnosti a na základě provedených analýz i odhadu vnitřní hodnoty akcie je vydáno investiční doporučení pro investory.
dc.format 101
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hodnota společnosti cs
dc.subject valuační modely cs
dc.subject ocenění podniku cs
dc.subject finanční analýza cs
dc.subject strategická analýza cs
dc.subject finanční plán cs
dc.subject DCF cs
dc.subject multiples cs
dc.subject Amazon cs
dc.subject e-commerce cs
dc.subject company value en
dc.subject valuation models en
dc.subject business valuation en
dc.subject financial analysis en
dc.subject strategic analysis en
dc.subject financial plan en
dc.subject DCF en
dc.subject multiples en
dc.subject Amazon en
dc.subject e-commerce en
dc.title Valuace společnosti Amazon pomocí vybraných oceňovacích metod
dc.title.alternative Valuation of Amazon Company Using Selected Valuation Methods
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pálka, Přemysl
dc.date.accepted 2023-06-06
dc.description.abstract-translated The main objective of the master thesis is to determine the value of Amazon.com, Inc. using selected valuation methods. The literature review defines the basic concepts, introduces the different valuation methods, and describes the valuation process. The analytical part, which includes the introduction of the company as well as the strategic and financial analysis, is the basis for the development of a five-year financial plan, which is used in the application of the DCF method in the project part. In this thesis, the DCF is the main method for determining the value of the company, but its results are also compared with the complementary method of multiples. The thesis concludes with an outline of the expected development of the company and, based on the analyses performed and the estimate of the intrinsic value of the share, an investment recommendation for investors is issued.
dc.description.department Ústav financí a účetnictví
dc.thesis.degree-discipline Finance cs
dc.thesis.degree-discipline Finance en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a správa cs
dc.thesis.degree-program Economic Policy and Administration en
dc.identifier.stag 63786
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
šrám_2023_dp.pdf 3.244Mb PDF View/Open None
šrám_2023_op.docx 46.89Kb Unknown View/Open None
šrám_2023_vp.docx 49.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account