dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Hrdinová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T11:39:57Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T11:39:57Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5384
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku výchovy dítěte s diagnózou ADHD především v rodinném prostředí, na možnosti spolupráce se školou a odbornými zařízení-mi. Popisuje diagnostiku ADHD z hlediska psychologů i psychiatrů a snaží se o výčet fak-torů ovlivňujících vznik a vývoj poruchy. Autorka se zmiňuje o vlivu osobnostních faktorů i sociálního prostředí. Teoretická část práce se zabývá obecnou charakteristikou poruch chování, průběhem hyperkinetické poruchy v dětském věku a dospívání a naznačuje i mož-nosti vývoje v dospělosti. Nastiňuje některé druhy terapie, reedukace a léčby dětí s ADHD. Empirická část představuje v kvalitativním výzkumu podrobnou kazuistiku patnác-tiletého chlapce, zahrnující všechna dosavadní vývojová období včetně prenatálního. Je doložena pohledem odborníků z oblasti psychologie, psychiatrie a etopedie. Komplexní náhled na tento extrémní případ může pomoci ostatním rodičům vyvarovat se výchovných chyb a pedagogickým pracovníkům nabízí pohled na případ ze strany rodiny. |
cs |
dc.format |
43 |
cs |
dc.format.extent |
1355099 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
hyperkinetické poruchy
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
kazuistika
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
poruchy pozornosti
|
cs |
dc.subject |
hyperaktivita
|
cs |
dc.subject |
impulzivita
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
psychický a sociální vývoj
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
Attention Deficit Hyperactivity Disorders
|
en |
dc.subject |
hyperkinetic disorders
|
en |
dc.subject |
specific behaviour disorders
|
en |
dc.subject |
casuistry
|
en |
dc.subject |
diagnostic
|
en |
dc.subject |
attention disorders
|
en |
dc.subject |
hyperactivity
|
en |
dc.subject |
ag-gressiveness
|
en |
dc.subject |
psychice and social development
|
en |
dc.subject |
aducation
|
en |
dc.title |
Změna kvality života rodiny, která vychovává dítě s ADHD. |
cs |
dc.title.alternative |
Change of quality family life, which educate child with ADHD |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Masariková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2008-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduation thesis is focused on problems concerning education of childern whit ADHD especially in thein family and on possibilities of cooperation whit scholl and special institutions. Diagnostici s described from the point of view of psychologists and psychiatrists. The author is trying to list some factors influencing the genesis of this deffi-ciency and the influence of the personality and social background as well. The theoretical part describes the behaviour disordes in general, thein course in childhood and adolescence and some prospects for adulthood. Some kinds of treatment and therapy for children whit ADHD are also mentioned. The empirical part presents a detailed casuistry of a 15-year-old boy including all stages since the prenatal one. This case is documented by specialists in psychology and psychiatry. The comprehensive approach to this extreme case in this thesis can help parents to avoid mistakes in education and it can give pedagogues a chance to look at these pro-blems from the parents point of view. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7959
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-08 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
hyperaktivní děti
|
cs |
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
výchovné problémy
|
cs |
local.subject |
hyperactive children
|
en |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
educational problems
|
en |