dc.contributor.advisor |
Řezníček, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Šnajdr, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:10Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:10Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53862
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem vylepšení stávajícího mechanismu pro ovládání škrticí klapky, jež se ukrývá v rukojeti motocyklu. Teoretická část pojednává o metodách obrábění, možnostech spojovaní součástí, typech kinematických mechanismů, vhodných materiálech, důležitosti ergonomie a provedení pružin. Praktická část dokumentuje počáteční stav, návrh zlepšení v 3D CAD softwaru, výrobu návrhu, zhodnocení výsledku a zpětnou vazbu od uživatelů vyrobeného zlepšení. Pro výrobu, která proběhla na pětiosém obráběcím centru DMU 50 firmy DMG MORI, bylo jako polotovarů použito originálních součástí z druhovýroby. |
|
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mechanismus
|
cs |
dc.subject |
rukojeť
|
cs |
dc.subject |
obrábění
|
cs |
dc.subject |
slitina hliníku
|
cs |
dc.subject |
motocykl
|
cs |
dc.subject |
škrticí klapka
|
cs |
dc.subject |
mechanism
|
en |
dc.subject |
handle
|
en |
dc.subject |
machining
|
en |
dc.subject |
aluminium alloy
|
en |
dc.subject |
motorcycle
|
en |
dc.subject |
throttle valve
|
en |
dc.title |
Návrh mechanismu ručního ovládání škrticí klapky |
|
dc.title.alternative |
Design of Manual Throttle Control Mechanism |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Maňas, Lukáš |
|
dc.date.accepted |
2023-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the design of an improvement to the existing throttle control mechanism, which is located in the handle of the motorcycle. The theoretical part discusses machining methods, component joining options, types of kinematic mechanisms, suitable materials, the importance of ergonomics and spring design. The practical part documents the initial state, the design of the improvement in 3D CAD software, the production of the design, the evaluation of the result and the feedback from the users of the produced improvement. For the production, which was done on a five-axis machining centre DMU 50 by DMG MORI, original parts from secondary production were used as semi-finished products. |
|
dc.description.department |
Ústav výrobního inženýrství |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Technologická zařízení |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Technological Equipment |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
62320
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-17 |
|