Založení internetového obchodu na vybraný produkt se zaměřením na dropshipping
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Rak, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:11Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:11Z |
|
dc.date.issued |
2023-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53892
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením internetového obchodu s chovatelskými potřebami s využitím dropshippingu jakožto skladového a logistického modelu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako internetový obchod a dropshipping a popsány aspekty založení a řízení e-shopu. Dále jsou popsány možnosti marketingu se zaměřením na SEO. V praktické části je analyzován trh internetových obchodů s chovatelskými potřebami, vytvořen projekt založení obchodu včetně výběru vhodné platformy a dropshippingového partnera a popsána implementace SEO do projektu. Nakonec je provedena nákladová a riziková analýza a uvedeny doporučení pro eliminaci potenciálních rizik. |
|
dc.format |
94 s. (21 238 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
internetový obchod
|
cs |
dc.subject |
dropshipping
|
cs |
dc.subject |
chovatelské potřeby
|
cs |
dc.subject |
SEO
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
online store
|
en |
dc.subject |
dropshipping
|
en |
dc.subject |
pet supplies
|
en |
dc.subject |
SEO
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.title |
Založení internetového obchodu na vybraný produkt se zaměřením na dropshipping |
|
dc.title.alternative |
Setting up an Online Shop for a Selected Product with a Focus on Dropshipping |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Barešová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2023-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the creation of an online pet store using dropshipping as a warehouse and logistics model. The theoretical part explains concepts such as online shop and dropshipping and describes aspects of setting up and managing an e-shop. Furthermore, marketing options are described with a focus on SEO. In the practical part, the market for online pet shops is analysed, a project for setting up a shop is developed, including the selection of a suitable platform and dropshipping partner, and the implementation of SEO in the project is described. Finally, a cost and risk analysis is performed and recommendations are given to eliminate potential risks. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
61747
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account