Analýza faktorů ovlivňujících zákaznické chování na internetu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Slinták, Karel
|
|
dc.contributor.author |
Hlaváčová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:15Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:15Z |
|
dc.date.issued |
2023-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53973
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují zákaznické chování na internetu. Cílem této práce je analyzovat nákupní chování spotřebitelů a faktory, které spotřebitele a zákazníky ovlivňují při nakupování na internetu. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky týkající se nakupování na internetu, nákupního chování, faktorů, které ovlivňují chování spotřebitele a typy spotřebitelů z hlediska nákupního chování. Praktická část obsahuje kvantitativní analýzu tvořenou dotazníkovým šetřením a kvalitativní analýzu, kterou tvoří strukturované rozhovory se třemi zákaznickými typologiemi. Na základě získaných informací jsou na závěr uvedeny návrhy a doporučení pro internetové obchody. |
|
dc.format |
77 s. (106 621 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
online marketing
|
cs |
dc.subject |
buying behaviour
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
online marketing
|
en |
dc.title |
Analýza faktorů ovlivňujících zákaznické chování na internetu |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Factors that Affects Customer´s Behaviour on the Internet |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Popesko, Boris |
|
dc.date.accepted |
2023-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the factors that influence customer behaviour on the Internet. The aim of this thesis is to analyse consumer buying behaviour and the factors that influence consumers and customers when shopping on the internet. The theoretical part contains theoretical knowledge regarding online shopping, shopping behaviour, factors that influence consumer behaviour and types of consumers in terms of shopping behaviour. The practical part includes a quantitative analysis consisting of a questionnaire survey and a qualitative analysis consisting of structured interviews with three customer typologies. On the basis of the information obtained, suggestions and recommendations for online shops are given at the end. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
63858
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account