dc.contributor.advisor |
Velič, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Slovák, Stanislav
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:30Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:30Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54337
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá prvky nelineární mozaiky příběhů, které manipulují s divákem a pohrávají si s jeho uvažováním nad dílem podobně jako detektivní příběh. Práce rozebírá lineární vyprávění a z něj vycházející paralelní vyprávění. Nejvíce prostoru je věnováno nelineární mozaice příběhů, tedy filmům, jakými jsou např. Hodiny nebo 21 gramů, u nichž definuje prvky manipulující s divákovými úsudky. V další kapitole jsou získané informace prokazovány na dvou hraných filmech. V poslední části je využito autorových zkušeností s tímto typem vyprávění a popisuje zde své poznatky získané při práci na bakalářském filmu Dům č. 45, rovněž vyprávěném pomocí nelineární mozaiky příběhů. |
|
dc.format |
46 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Linda Aronson
|
cs |
dc.subject |
nelineární mozaika příběhů
|
cs |
dc.subject |
pachatel
|
cs |
dc.subject |
strach ze smrti
|
cs |
dc.subject |
dlouhá expozice
|
cs |
dc.subject |
závěrečný zvrat
|
cs |
dc.subject |
Linda Aronson
|
en |
dc.subject |
non-linear mosaic of stories
|
en |
dc.subject |
perpetrator
|
en |
dc.subject |
fear of death
|
en |
dc.subject |
long exposition
|
en |
dc.subject |
final twist
|
en |
dc.title |
Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou příběhů |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical theses: Veiwer manipulation with the help of storytelling with a non-linear mosaic 2. Practical work: Audiovisual work |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocí, Irena |
|
dc.contributor.referee |
Kubeček, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2023-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the elements of a non-linear mosaic of stories which manipulate the viewer and play with his thinking about the work in a similar way as a detective story. The thesis discusses linear narrative and the parallel narrative emerging from it. Most of the space is devoted to non-linear mosaic narratives, i.e. films such as The Hours or 21 Grams. For the non-linear mosaic of stories, he defines the elements that manipulate the viewer's judgments. In the next chapter, the information gained is demonstrated through two feature films. The last section draws on the author's experience with this type of storytelling and describes his findings from his work on the undergraduate film House No. 45, also told using a non-linear mosaic of stories. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
63127
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-18 |
|