Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou příběhů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou příběhů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Velič, Martin
dc.contributor.author Slovák, Stanislav
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:30Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:30Z
dc.date.issued 2022-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54337
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá prvky nelineární mozaiky příběhů, které manipulují s divákem a pohrávají si s jeho uvažováním nad dílem podobně jako detektivní příběh. Práce rozebírá lineární vyprávění a z něj vycházející paralelní vyprávění. Nejvíce prostoru je věnováno nelineární mozaice příběhů, tedy filmům, jakými jsou např. Hodiny nebo 21 gramů, u nichž definuje prvky manipulující s divákovými úsudky. V další kapitole jsou získané informace prokazovány na dvou hraných filmech. V poslední části je využito autorových zkušeností s tímto typem vyprávění a popisuje zde své poznatky získané při práci na bakalářském filmu Dům č. 45, rovněž vyprávěném pomocí nelineární mozaiky příběhů.
dc.format 46
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Linda Aronson cs
dc.subject nelineární mozaika příběhů cs
dc.subject pachatel cs
dc.subject strach ze smrti cs
dc.subject dlouhá expozice cs
dc.subject závěrečný zvrat cs
dc.subject Linda Aronson en
dc.subject non-linear mosaic of stories en
dc.subject perpetrator en
dc.subject fear of death en
dc.subject long exposition en
dc.subject final twist en
dc.title Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou příběhů
dc.title.alternative 1. Theoretical theses: Veiwer manipulation with the help of storytelling with a non-linear mosaic 2. Practical work: Audiovisual work
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kocí, Irena
dc.contributor.referee Kubeček, Tomáš
dc.date.accepted 2023-06-15
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the elements of a non-linear mosaic of stories which manipulate the viewer and play with his thinking about the work in a similar way as a detective story. The thesis discusses linear narrative and the parallel narrative emerging from it. Most of the space is devoted to non-linear mosaic narratives, i.e. films such as The Hours or 21 Grams. For the non-linear mosaic of stories, he defines the elements that manipulate the viewer's judgments. In the next chapter, the information gained is demonstrated through two feature films. The last section draws on the author's experience with this type of storytelling and describes his findings from his work on the undergraduate film House No. 45, also told using a non-linear mosaic of stories.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 63127
dc.date.submitted 2023-05-18


Files in this item

Files Size Format View Description
slovák_2023_dp.pdf 1.606Mb PDF View/Open None
slovák_2023_op.pdf 212.9Kb PDF View/Open None
slovák_2023_vp.pdf 213.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account