Vývoj AR modulárního sytému pro rozšíření výstavních exponátů za pomoci enginu Unity

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vývoj AR modulárního sytému pro rozšíření výstavních exponátů za pomoci enginu Unity

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dlabaja, Štěpán
dc.contributor.author Krúpčik, Ondřej
dc.date.accessioned 2024-05-17T05:26:56Z
dc.date.available 2024-05-17T05:26:56Z
dc.date.issued 2023-11-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54661
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je vývoj modulárního systému rozšířen reality (AR) pro oboha- cení výstavních exponátů prostřednictvím herního enginu Unity. Práce zkoumá různé ná- stroje a rozšiřující pluginy pro Unity, Zaměřuje se na výběr neinvazivních metod detekce exponátů a navrhuje modulární bloky pro jejich augmentaci. Jsou vybrány tři reprezentativní exponáty, u kterých je AR aplikace implementována a testována. Výsledkem je Unity pac- kage s jednoduchou dokumentací, který je připraven k importu do enginu a dalšího využití. Práce klade důraz na snadnou integraci a adaptabilitu systému pro různé typy exponátů a uživatelských scénářů.
dc.format 57
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Rozšířená realita cs
dc.subject Unity cs
dc.subject AR modulární systém cs
dc.subject detekce exponátů cs
dc.subject augmen- tace exponátů cs
dc.subject Unity plugin cs
dc.subject augmented reality en
dc.subject Unity en
dc.subject AR modular system en
dc.subject exhibit detection en
dc.subject exhibit aug- mentation en
dc.subject Unity plugin en
dc.title Vývoj AR modulárního sytému pro rozšíření výstavních exponátů za pomoci enginu Unity
dc.title.alternative Development of an AR Modular System for Exhibit Augmentation Using the Unity Engine
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mach, Václav
dc.description.abstract-translated The objective of this bachelor thesis is the development of a modular augmented reality (AR) system for the enveloping of exhibition exhibits through the Unity game engine. The thesis explores various tools and augmentation plug-ins for Unity, focuses on the selection of non- invasive methods for exhibit detection and proposes modular blocks for exhibit augmenta- tion. Three representative exhibits are selected for which the AR application is implemented and tested. The result is a Unity package with simple documentation that is ready for import into the engine and further use. The work emphasizes the easy integration and adaptability of the system for different types of exhibits and user scenarios.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Software Engineering en
dc.identifier.stag 66926
dc.date.submitted 2024-05-13


Files in this item

Files Size Format View Description
krúpčik_2024_dp.pdf 6.963Mb PDF View/Open None
prilohy.zip 2.558Gb application/zip View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account