dc.contributor.advisor |
Božik, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Lišková, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:47Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:47Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54878
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se zabývá zapojením her, jež rozvíjí komunikaci v třídním kolektivu. V teoretické části této práce bude vymezena komunikace, kde budou dále popsány typy komunikace, se kterou se můžeme ve škole setkat. Třídní kolektiv, ke kterému patří klima školy a klima třídy a také pojem hra, jeho dělení a příklady her. Po teoretické části přejdeme na charakteristiku metodologie výzkumu, jež probíhalo formou polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a doplňkového pozorování ve třídách. Prostřednictvím rozhovorů a pozorování jsem dospěla k závěru, že učitelé zapojují hry do výuky napříč předměty a je pro ně důležitá komunikace, jež probíhá ve třídě. Výsledky také poukazují i na bariéry, které v komunikaci způsobuje dnešní doba a ovlivnění moderními technologiemi. |
|
dc.format |
84 s. (144 873 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
třída
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
role žáka
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
classroom
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
student role
|
en |
dc.title |
Hry pro rozvoj komunikace třídního kolektivu |
|
dc.title.alternative |
Games for the Development of Class Collective Communication |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2024-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present thesis deals with the involvement of games that develop communication in the classroom team. In the theoretical part of this thesis, communication will be defined, where the types of communication that can be encountered in school will be further described. The classroom collective, which includes the school climate and the classroom climate as well as the concept of play, its division and examples of games. After the theoretical part, we will move on to the characterization of the research methodology, which took the form of semi-structured interviews with teachers and additional classroom observations. Through the interviews and observations, I concluded that teachers integrate games into their teaching across subjects and that the communication that takes place in the classroom is important to them. The results also highlight the barriers to communication caused by today's times and the influence of modern technology. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67563
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|