Analýza vybraných metod zážitkové pedagogiky v rámci základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Vitoslavská, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:48Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:48Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54910
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na tématiku týkající se metod zážitkové pedagogiky na základní školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická se skládá z kapitol týkající se tématiky jako definice, historie, nejznámější metody, návazné pojmy, uplatnění ZP v běžném procesu základního vzdělávání a pohled na tématiku ze strany sociální pedagogiky. Praktická část popisuje metodologický kvantitativní výzkum a jeho vyhodnocení dat potřebné k bakalářské práci. Výzkum byl proveden pomocí dotazníku s uzavřenými otázkami. Hlavním výzkumným cílem je zjistit využití metod zážitkové pedagogiky na základních školách |
|
dc.format |
59 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zážitková pedagogika
|
cs |
dc.subject |
metody
|
cs |
dc.subject |
učitelé
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
principy
|
cs |
dc.subject |
prožitek
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
experiential pedagogy
|
en |
dc.subject |
methods
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
priciples
|
en |
dc.subject |
experience
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.title |
Analýza vybraných metod zážitkové pedagogiky v rámci základních škol |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Selected Methods of Experiential Pedagogy within Elementary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2024-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on the topic related to the methods of experiential pedagogy in primary schools. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical one consists of chapters related to topics such as definitions, history, the best-known methods, related concepts, the application of ZP in the normal process of basic education and a view of the topic from the perspective of social pedagogy. The practical part describes methodological quantitative research and its evaluation of the data required for the bachelor's thesis. The research was conducted using a questionnaire with closed questions. The main research goal is to find out the use of experiential pedagogy methods in elementary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67633
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account