Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení

Show full item record

No preview available
Title: Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení
Author: Doleželová, Petra
Advisor: Janíková, Marcela
Abstract: Tato diplomová práce je zaměřená na pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části vymezujeme problematiku týkající se výchovy a vzdělávání těchto žáků v běžných heterogenních třídách. Následně je v praktické části představena metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum je zaměřený na přístup pěti učitelek základních škol, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor. Následně byly také použity metody pozorování a analýza podpůrných opatření žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem učitelé přistupují k diferenciaci a individualizaci ve výuce žáků se specifickými poruchami učení. Ze získaných dat vyplynulo, že učitelé v rámci individuálního přístupu k žákům nejčastěji vycházejí z podpůrných opatření a při výuce zohledňují hlavně obsahové a časové hledisko. V závěru práce je uvedená diskuse a doporučení do praxe, které vyplývá ze zjištěných dat.
URI: http://hdl.handle.net/10563/54912
Date: 2024-01-15
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
doleželová_2024_dp.pdf 1.329Mb PDF View/Open None
doleželová_2024_op.docx 26.52Kb Unknown View/Open None
doleželová_2024_vp.docx 28.60Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account