Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení
Show full item record
No preview available
Title:
|
Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení |
Author: |
Doleželová, Petra
|
Advisor: |
Janíková, Marcela
|
Abstract:
|
Tato diplomová práce je zaměřená na pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části vymezujeme problematiku týkající se výchovy a vzdělávání těchto žáků v běžných heterogenních třídách. Následně je v praktické části představena metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum je zaměřený na přístup pěti učitelek základních škol, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor. Následně byly také použity metody pozorování a analýza podpůrných opatření žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem učitelé přistupují k diferenciaci a individualizaci ve výuce žáků se specifickými poruchami učení. Ze získaných dat vyplynulo, že učitelé v rámci individuálního přístupu k žákům nejčastěji vycházejí z podpůrných opatření a při výuce zohledňují hlavně obsahové a časové hledisko. V závěru práce je uvedená diskuse a doporučení do praxe, které vyplývá ze zjištěných dat. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/54912
|
Date:
|
2024-01-15 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav školní pedagogiky |
Discipline:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account