Analýza marketingového mixu vybrané společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fafílek, Michael
|
|
dc.contributor.author |
Absolonová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:50Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:50Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54938
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje analýze marketingového mixu vybrané společnosti. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na zpracování teoretických poznatků týkajících se problematiky marketingového mixu. Ve stručnosti je popsána i oblast marketingového prostředí a marketingového výzkumu. Teoretická část bakalářské práce je určena jako podklad pro část praktickou. V praktické části je provedena analýza současného stavu marketingového mixu vybrané společnosti, dále je popsáno prostředí společnosti prostřednictvím PEST analýzy a Porterova modelu pěti sil. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření. Následně jsou všechny provedené analýzy shrnuty formou SWOT analýzy. V závěru jsou představeny návrhy vedoucí ke zlepšení postavení prvků marketingového mixu ve vybrané společnosti. |
|
dc.format |
83 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
osivo
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Marketing Mix
|
en |
dc.subject |
Marketing Communication
|
en |
dc.subject |
Seed
|
en |
dc.subject |
Questionnaire Survey
|
en |
dc.title |
Analýza marketingového mixu vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the Marketing Mix of a Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Barešová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2024-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is devoted to the analysis of the marketing mix of a selected company. The theoretical part of the bachelor thesis focuses on the elaboration of theoretical knowledge related to the marketing mix. The field of marketing environment and marketing research is also briefly described. The theoretical part of the bachelor thesis is intended as a basis for the practical part. In the practical part, the current state of the marketing mix of the selected company is analysed, the company's environment is described through PEST analysis and Porter's five forces model. In the practical part, a questionnaire survey was conducted. Subsequently, all the analyses performed are summarized in the form of a SWOT analysis. Finally, suggestions leading to the improvement of the position of marketing mix elements in the selected company are presented. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
67007
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account