Kampaně pro zákaz a schválení manželství pro všechny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Ryšavá, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:52Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:52Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54999
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá kampaní z roku 2015 za manželství pro všechny v Irsku a pro ustanovení manželství jako svazku pouze mezi mužem a ženou v roce 2008 v Kalifornii. Teoretická část se věnuje vymezení relevantních pojmů a osvětlení historického kontextu. Praktická část se skládá z analýzy kampaní z dostupných sekundárních zdrojů a dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, zda marketingové kampaně měly dopad na výsledek referend a jaké jsou ohledně této problematiky dnešní nálady v tamější společnosti. |
|
dc.format |
58 stran, 105 000 znaků |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
manželství pro všechny
|
cs |
dc.subject |
LGBT+
|
cs |
dc.subject |
Kalifornie
|
cs |
dc.subject |
Irsko
|
cs |
dc.subject |
referendum
|
cs |
dc.subject |
same-sex marriage
|
en |
dc.subject |
LGBT+
|
en |
dc.subject |
Califonia
|
en |
dc.subject |
Ireland
|
en |
dc.subject |
referendum
|
en |
dc.title |
Kampaně pro zákaz a schválení manželství pro všechny |
|
dc.title.alternative |
Campaigns to Ban and Approve the Same-sex Marriage |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Stránský, Michal |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis examines the 2015 campaign for same-sex marriage in Ireland and the 2008 campaign to establish marriage as a union between a man and a woman in California. The theoretical section is devoted to defining relevant terms and describing the historical context. The practical part consists of an analysis of the campaigns from available secondary sources and a questionnaire survey. The aim of the thesis is to determine whether the marketign campaigns had an impact on the outcome of the referendums and what the current mood of the local society is regarding this issue. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
68168
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account