Projekt tvorby hodnocení a výběru dodavatelů ve vybraném výrobním podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Macurová, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Vodáková, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:54Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:54Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55035
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tvorbou systému hodnocení a výběru dodavatelů ve vybraném podniku. Cílem práce je zvýšit efektivitu současného systému hodnocení dodavatelů alespoň o 30 %. Teoretická část práce zpracovává poznatky z oblasti nákupu, nákupního marketingu a procesu výběru a hodnocení dodavatelů. Praktická část práce, začíná představením vybraného podniku. Pomocí vlastního pozorování analyzuje autorka práce činnosti nákupního oddělení, včetně systému hodnocení a výběru dodavatelů. Na základě výsledků analýzy a workshopu s inženýrem dodavatelské kvality jsou získány dostatečné informace pro tvorbu projektové části. Ze závěrečného zhodnocení projektu je patrné, že nový systém hodnocení dodavatelů je efektivnější a časově úspornější než systém původní. Zároveň jsou vybranému podniku poskytnuta doporučení ke zlepšení s ohledem na marketingovou komunikaci směrem k dodavatelům. |
|
dc.format |
106 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákup
|
cs |
dc.subject |
nákupní marketing
|
cs |
dc.subject |
dodavatel
|
cs |
dc.subject |
hodnocení
|
cs |
dc.subject |
výběr
|
cs |
dc.subject |
kritéria
|
cs |
dc.subject |
směrnice
|
cs |
dc.subject |
purchasing
|
en |
dc.subject |
purchasing marketing
|
en |
dc.subject |
supplier
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
selection
|
en |
dc.subject |
criteria
|
en |
dc.subject |
guidelines
|
en |
dc.title |
Projekt tvorby hodnocení a výběru dodavatelů ve vybraném výrobním podniku |
|
dc.title.alternative |
Project of Evaluation and Selection of Suppliers in a Selected Manufacturing Company |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bobák, Roman |
|
dc.date.accepted |
2024-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on the development of a system of evaluation and selection of suppliers in a selected company. The objective of the thesis is to increase the efficiency of the current supplier evaluation system by at least 30%. The theoretical part of the thesis elaborates knowledge from the field of purchasing, purchasing marketing and the process of supplier selection and evaluation. The practical part of the thesis starts with the introduction of the selected company. Using her own observations, the author analyses the activities of the purchasing department, including the system of evaluation and selection of suppliers. On the basis of the results of the analysis and the workshop with the supplier quality engineer, sufficient information is obtained for the development of the project part. The final evaluation of the project shows that the new supplier evaluation system is more efficient and timesaving than the original system. At the same time, recommendations for improvement are provided to the selected company with regard to marketing communication towards suppliers. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
67797
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account