Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Jašková, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:56Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:56Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55103
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá významem vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol v souvislosti se zvládáním pracovní zátěže. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů, mezi něž patří pracovní zátěž, stres, zvládání zátěže a vnímání osobní zdatnosti. V empirické části je poté představen kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit souvislost právě mezi vnímanou zdatností učitelů mateřských škol a jejich pracovní zátěží. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím dotazníkové baterie. Hlavním zjištěním bylo odhalení existence statisticky významné souvislosti mezi těmito proměnnými. Taktéž byly zjištěny zátěžové faktory objevující se v profesi učitele mateřské školy jako nezvládnutá inkluze, množství administrativy či nedocenění školství. |
|
dc.format |
92 s. (145 551 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
pracovní zátěž
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
odolnost
|
cs |
dc.subject |
vnímaná osobní zdatnost
|
cs |
dc.subject |
kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
workload
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
resilience
|
en |
dc.subject |
self-efficacy
|
en |
dc.title |
Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Kindergarten Teacher Self-efficacy in Managing Workload |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis examines the importance of self-efficacy of kindergarten teachers in relation to workload management. The theoretical part focuses on the definition of key concepts, including workload, stress, workload management and self-efficacy. The empirical section then presents quantitative research that aimed to establish a link specifically between the self-efficacy of kindergarten teachers and their workload. The research investigation was conducted through a questionnaire battery. The main finding of the investigation was the existence of a statistically significant association between these phenomena. Also, stress factors appearing in the kindergarten teaching profession such as unmanaged inclusion, the amount of administration or underestimation of education were identified. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67638
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account