Specifika vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií z pohledu učitelů základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Žáková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Skapálková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:02Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:02Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55227
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií na běžném typu školy. Cílem práce je popsat, jaká specifika shledávají učitelé 1. stupně ve vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií. Zaměřujeme se na to, jak učitelé v rámci inkluzivního vzdělávání vnímání vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií. Empirická část má charakter kvalitativního designu výzkumu. |
|
dc.format |
90 s. (179 524 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
jazykový vývoj
|
cs |
dc.subject |
vývojová dysfázie
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základních škol
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
language development
|
en |
dc.subject |
developmental language disorder
|
en |
dc.subject |
pupil with special educational needs at the primary education
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
inclusice education
|
en |
dc.title |
Specifika vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií z pohledu učitelů základních škol |
|
dc.title.alternative |
Specifics of Education of Pupils with Developmental Language Disorder from the Perspective of Primary School Teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2024-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the issue of education of pupils with developmental language disorder in mainstream schools. The aim of the thesis is to describe what specifics teachers of the first level find in the education of pupils with developmental language disorder. We focus on how teachers in inclusive education perceive the education of pupils with developmental language disorder. The empirical part has a qualitative research design. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67594
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account