Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ
Show full item record
No preview available
Title:
|
Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ |
Author: |
Musilová, Jitka
|
Advisor: |
Jirásek, Ivo
|
Abstract:
|
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání spirituality učitelů mateřských škol a jejího promítnutí do edukativních procesů. Hlavním cílem práce je analyzovat postoj a praktiky učitelů mateřských škol v Jihomoravském kraji týkající se spirituality a způsobů, jak tato spiritualita ovlivňuje vzdělávací procesy. Výzkum vychází z kvalitativního přístupu a využívá polostrukturované rozhovory s učiteli lesních mateřských škol. Data z rozhovorů jsou analyzována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Zjištění ukazují, že někteří učitelé považují spiritualitu za důležitý prvek osobního rozvoje dětí, zatímco jiní se soustředí spíše na praktické aktivity spojené s přírodou a tvůrčím učením. Výzkum rovněž naznačuje, že učitelé vnímají rozvíjející se spiritualitu u dětí a snaží se ji podporovat prostřednictvím různých aktivit a přístupů ve vzdělávacím prostředí. Integrace spirituality do vzdělávacího procesu je chápána jako prostředek pro podporu celkového rozvoje dítěte a posílení jeho osobnostních a sociálních dovedností. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55228
|
Date:
|
2024-01-22 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav školní pedagogiky |
Discipline:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account