Analýza cenových nabídek svatebních fotografů ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Fišer, Adam
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:05Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:05Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55284
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat možné přístupy, které svatební fotografové používají k nacenění svých služeb. Tato práce zkoumá cenové nabídky fotografů na základě dat, která jsou získána prostřednictvím online mystery shoppingu, do kterého se aktivně zapojilo 87 fotografů z celkově 99 oslovených. Analýza se zaměřuje na obsah i formu cenových nabídek a hledá odpovědi na otázku "Co, jak a proč daný fotograf nabízí za určitou cenu?". Tato práce odhaluje různé modely cenových nabídek a ze zjištěných trendů je sestaven návrh konkrétního ceníku pro svatební fotografy. Finální návrh je vytvořen tak, aby byl přínosný jak pro fotografa, tak pro potenciální klienty. |
|
dc.format |
86 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nabídka
|
cs |
dc.subject |
ceny
|
cs |
dc.subject |
marketing služeb
|
cs |
dc.subject |
svatební fotografové
|
cs |
dc.subject |
fingovaný nákup
|
cs |
dc.subject |
offer
|
en |
dc.subject |
prices
|
en |
dc.subject |
services marketing
|
en |
dc.subject |
wedding photographers
|
en |
dc.subject |
mystery shopping
|
en |
dc.title |
Analýza cenových nabídek svatebních fotografů ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
An Analysis of Price Offers of Wedding Photographers in the Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2024-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main objective of this bachelor thesis is to identify the possible approaches that wedding photographers use to price their services. This thesis analyses photographers' price offers based on data obtained through an online mystery shopping survey in which 87 photographers out of 99 respondents actively participated. The analysis focuses on the content and form of the price offers and seeks answers to the question, "What, how, and why does a photographer offer at a certain price?". This thesis reveals different pricing models, and based on the discovered trends, a specific pricing proposal for wedding photographers is drawn up. The final proposal is designed to benefit both the photographer and potential clients. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
67032
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account