Klima třídy v malotřídních základních školách
Show full item record
No preview available
Title:
|
Klima třídy v malotřídních základních školách |
Author: |
Schybolová, Daniela
|
Advisor: |
Balvín, Jaroslav
|
Abstract:
|
Tato bakalářská práce má sociálně pedagogický charakter se zaměřením na měnící se subjektivní vnímání klimatu v malotřídní základní škole, které je ovlivněno mnoha proměnnými. Zabývá se vztahem psychosociálního klimatu v konkrétní třídě v souvislosti se sociální pedagogikou a stále se měnícími podmínkami ve školním zařízení, které výrazně ovlivňují vnímání školního klimatu třídy každého jedince. Se stále měnícím se vývojem utváření osobnosti, postojů každého člověka, vlivem rodinného prostředí má klima školy stále se měnící charakter, kterému je zapotřebí neustále věnovat zvýšenou pozornost. Klima školy se neodmyslitelně podílí na formování a směřování osobnosti dítěte. Stává se důležitým bodem pro každé dítě a jeho následný psychický a mentální vývoj v dalších fázích jeho života. Školní prostředí ovlivňuje socializaci a vrstevnické vztahy, které se utváří ve vrstevnických skupinách všech zúčastněných osob a celého okolí, se kterými je jedinec v kontaktu. Vliv prostředí, ve kterém daný jedinec vyrůstá, vzhledem k velké časové dotaci, při nichž jsou děti vychovávány a vzdělávány, jak z hlediska pozitivního či negativního charakteru, je výrazný. Byl proveden výzkum, jehož výstupem jsem předpokládala zjištění, jakými jevy je klima utvářeno. Co vnímají jednotlivci jako aspekty pro utváření klimatu ve třídě či škole. A jaké je výsledné klima třídy v daném období. Tento výzkum byl prováděn formou případové studie v konkrétní třídě, kterou jsem s časovým odstupem doplnila o dotazníkové šetření mezi učiteli a rozhovor s ředitelkou školy, abych zjistila, jaké kroky podnikají k tomu, aby se ve škole cítili dobře. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55392
|
Date:
|
2024-01-10 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account