Prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Janeková, Vendula
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.issued 2023-12-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55393
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem. Teoretická část vymezuje poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, sociální vztahy v adolescenci a integraci žáků s Aspergerovým syndromem ve školní třídě. V praktické části je kladeno za cíl prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomoci interpretativní fenomenologické analýzy zjistit a popsat, subjektivní prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem. Výsledky výzkumu jsou diskutovány a následně využity pro formulaci doporučení pro praxi.
dc.format 116 s. (237 026 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Aspergerův syndrom cs
dc.subject adolescence cs
dc.subject školní třída cs
dc.subject vztahy cs
dc.subject Asperger syndrome en
dc.subject adolescence en
dc.subject school classroom en
dc.subject relationships en
dc.title Prožívání vztahů v kolektivu třídy u adolescentů s Aspergerovým syndromem
dc.title.alternative Experiencing Classroom Relationships in Adolescents with Asperger Syndrome
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on the experience of relationships in the classroom collective of adolescents with Asperger's syndrome. The theoretical part defines autism spectrum disorders, Asperger's syndrome, social relationships in adolescence and integration of students with Asperger's syndrome in the school classroom. In the practical part, the aim is to identify and describe, through qualitative research using interpretative phenomenological analysis, the subjective experience of relationships in the classroom collective of adolescents with Asperger syndrome. The results of the research are discussed and subsequently used to formulate recommendations for practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 66510
dc.date.submitted 2024-04-16


Files in this item

Files Size Format View Description
janeková_2024_dp.pdf 2.077Mb PDF View/Open None
janeková_2024_op.docx 18.33Kb Unknown View/Open None
janeková_2024_vp.docx 28.61Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account