Pohled učitelek mateřské školy na homogenní a heterogenní třídy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Najvar, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Snášelová, Dominika
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:13Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:13Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55484
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá pohledem učitelek mateřské školy na věkově homogenní a heterogenní skupiny. Práce se skládá z teoretické části, jejíž východiska seznamují čtenáře se současným předškolním vzděláváním v provázanosti s legislativními dokumenty, osobností předškolního pedagoga a jeho profesními kompetencemi a v neposlední řadě s charakteristikou homogenních a heterogenních skupin. Cílem empirické části bylo pomocí polostrukturovaného interview zmapovat aktuální postoj a názory učitelek na vzdělávání v homogenních a heterogenních třídách, kde jsme zjistili přínosy a rizika pro skupinu i pedagogy samotné. |
|
dc.format |
76 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
heterogenní třídy
|
cs |
dc.subject |
homogenní třídy
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
učitel v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
heterogeneous classes
|
en |
dc.subject |
homogeneous classes
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
teacher in kindergarten
|
en |
dc.title |
Pohled učitelek mateřské školy na homogenní a heterogenní třídy |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten teachers' perspective on age-related heterogaenity of classroom |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jelénková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the view of kindergarten teachers on homogeneous and heterogeneous groups. The thesis consists of a theoretical part, the starting points of which introduce the reader to contemporary preschool education in connection with legislative documents, the personality of the preschool teacher and his professional competences, and last but not least, the characteristics of homogeneous and heterogeneous groups. The aim of the empirical part was to use a semi-structured interview to map the current attitude and opinions of female teachers on education in homogeneous and heterogeneous classes, where we found benefits and risks for the group and the pedagogues themselves. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67756
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account