dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Horáčková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:15Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:15Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55559
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce zkoumá postupy, které učitelé volí při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy. Teoretická část představuje souhrn důležitých pojmů týkajících se přírodovědné výuky, čímž poskytuje vhled do problematiky zkoumané v empirické části práce. Hlavním cílem práce bylo identifikovat postupy, které při zavádění nových pojmů do výuky přírodovědy učitelé volí. K dosažení tohoto cíle byl zvolen kvalitativní typ výzkumu prostřednictvím využití metody zúčastněného nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. Výsledky výzkumu odhalují konkrétní postupy učitelů spolu s faktory, které je ovlivňují. Nejvíce používané byly metody slovní spolu s využitím pracovního sešitu. Dále jeden z učitelů využíval rozmanité materiálně didaktické prostředky a žáky aktivně zapojoval do výuky. Součástí závěru práce je doporučení do praxe. |
|
dc.format |
71 s. (123 360) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání na 1. stupni ZŠ
|
cs |
dc.subject |
pojmotvorný proces v přírodovědě
|
cs |
dc.subject |
učitelovo pojetí výuky
|
cs |
dc.subject |
strategie výuky
|
cs |
dc.subject |
materiální didaktické prostředky
|
cs |
dc.subject |
primary science education
|
en |
dc.subject |
concept formation process in science
|
en |
dc.subject |
teaching concept
|
en |
dc.subject |
teaching strategies
|
en |
dc.subject |
material didactic resources
|
en |
dc.title |
Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy |
|
dc.title.alternative |
Approaches to Introducing New Concepts in Primary Science Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2024-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This submitted thesis focuses on the procedures that teachers choose when introducing new concepts in science education. The theoretical part provides a summary of important concepts related to science education, offering insights into the issues investigated in the empirical part of the thesis. The main aim of the study was to identify the procedures used by teachers when introducing new concepts in science education. To achieve this goal, a qualitative research approach was adopted, utilizing the method of unstructured participant observation and semi-structured interviews with teachers. The research findings reveal specific procedures employed by teachers along with the influencing factors. The most commonly used methods were verbal techniques along with the use of a workbook. Furthermore, one of the teachers utilized various didactic materials and actively engaged students in the learning process. The conclusion of the thesis also includes practice recommendations. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67535
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|