Učitel jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základních škol
Show full item record
No preview available
Title:
|
Učitel jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základních škol |
Author: |
Vintrová, Tereza
|
Advisor: |
Matušů, Renáta
|
Abstract:
|
Cílem předkládané diplomové práce je popsat roli učitele jako spolutvůrce třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Pozornost je soustředěna konkrétně na způsoby a postupy učitelů při tvorbě klimatu. V teoretické části jsou vymezená teoretická východiska ke školní třídě jako sociální skupině, školnímu klimatu jako psychosociální podmínce, a roli učitele. Východiskem jsou převážně odborná literatura a zahraniční studie, jež se zaměřují na utváření klimatu ve třídě. V praktické části je popsána cesta k získaným výsledkům. Na základě analýzy jsou identifikovány určité strategie učitelů, jejich postupy při utváření klimatu a způsoby jejich formování během vyučování. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi, která vyplývají z výzkumných zjištění. Jedná se o rady pro začínající učitele, tipy na činnosti pro podpoření spolupráce a další vhodné metody pro vytvoření příznivého třídního klimatu. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55584
|
Date:
|
2024-01-15 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav školní pedagogiky |
Discipline:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account