dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Koumarová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:16Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:16Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55588
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá aktuálními přístupy učitele k vyvozování učiva ve výuce českého jazyka na 1. stupni základní školy. Teoretická část sumarizuje teoretická východiska, jež se týkají výuky českého jazyka. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit, jak učitelé přistupují k vyvozování nového učiva ve výuce českého jazyka. Ve výzkumu byl aplikován kvalitativní výzkumný design s využitím metod pozorování a interview. Data z pozorování byla zpracována prostřednictvím metodického postupu 3A. Bylo vytvořeno osm didaktických kazuistik, jež byly doplněny zjištěními z rozhovorů s učiteli. Výzkumná zjištění zprostředkovávají rozbory jednotlivých vyučovacích hodin, jež vyúsťují do analýzy využívaných přístupů a faktorů, které ovlivňují jejich kvalitu. V závěru práce jsou výzkumná zjištění diskutována a jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi. |
|
dc.format |
148 s. (300 334) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
didaktika českého jazyka
|
cs |
dc.subject |
kurikulum jazyka a komunikace na 1.stupni ZŠ
|
cs |
dc.subject |
koncepce výuky českého jazyka
|
cs |
dc.subject |
inovativní přístupy vyučování
|
cs |
dc.subject |
metodika 3A
|
cs |
dc.subject |
Czech language didactics
|
en |
dc.subject |
language and communication curriculum for primary education
|
en |
dc.subject |
concepts of Czech language teaching
|
en |
dc.subject |
innovative teaching approaches
|
en |
dc.subject |
3A procedure
|
en |
dc.title |
Aktuální přístupy učitele k vyvozování učiva ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Current Teacher's Approaches to Introduce New Topics in Czech Language in Primary Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fasnerová, Martina |
|
dc.date.accepted |
2024-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master's thesis focuses on the current teacher's approaches to introduce new topics in Czech language in Primary education. The theoretical part summarizes the theoretical backgrounds related to Czech language teaching. The main aim of the empirical part was to identify how teachers approach to the introduction of the new topic. A quantitative research design using observation and interview methods was applied in the research. The observation data were processed through methodological procedure 3A. Eight didactic cases were created, which were supported by findings from interviews with teachers. The research results provide analyses of individual lessons that lead to an analysis of used approaches and their quality influencing factors. In the conclusion of the thesis, the research findings are discussed with recommendations for pedagogical practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67552
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|