Aktuální přístupy učitele k vyvozování učiva ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Aktuální přístupy učitele k vyvozování učiva ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Koumarová, Pavlína
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:16Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:16Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55588
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá aktuálními přístupy učitele k vyvozování učiva ve výuce českého jazyka na 1. stupni základní školy. Teoretická část sumarizuje teoretická východiska, jež se týkají výuky českého jazyka. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit, jak učitelé přistupují k vyvozování nového učiva ve výuce českého jazyka. Ve výzkumu byl aplikován kvalitativní výzkumný design s využitím metod pozorování a interview. Data z pozorování byla zpracována prostřednictvím metodického postupu 3A. Bylo vytvořeno osm didaktických kazuistik, jež byly doplněny zjištěními z rozhovorů s učiteli. Výzkumná zjištění zprostředkovávají rozbory jednotlivých vyučovacích hodin, jež vyúsťují do analýzy využívaných přístupů a faktorů, které ovlivňují jejich kvalitu. V závěru práce jsou výzkumná zjištění diskutována a jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi.
dc.format 148 s. (300 334)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject didaktika českého jazyka cs
dc.subject kurikulum jazyka a komunikace na 1.stupni ZŠ cs
dc.subject koncepce výuky českého jazyka cs
dc.subject inovativní přístupy vyučování cs
dc.subject metodika 3A cs
dc.subject Czech language didactics en
dc.subject language and communication curriculum for primary education en
dc.subject concepts of Czech language teaching en
dc.subject innovative teaching approaches en
dc.subject 3A procedure en
dc.title Aktuální přístupy učitele k vyvozování učiva ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
dc.title.alternative Current Teacher's Approaches to Introduce New Topics in Czech Language in Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fasnerová, Martina
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The master's thesis focuses on the current teacher's approaches to introduce new topics in Czech language in Primary education. The theoretical part summarizes the theoretical backgrounds related to Czech language teaching. The main aim of the empirical part was to identify how teachers approach to the introduction of the new topic. A quantitative research design using observation and interview methods was applied in the research. The observation data were processed through methodological procedure 3A. Eight didactic cases were created, which were supported by findings from interviews with teachers. The research results provide analyses of individual lessons that lead to an analysis of used approaches and their quality influencing factors. In the conclusion of the thesis, the research findings are discussed with recommendations for pedagogical practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67552
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
koumarová_2024_dp.pdf 4.649Mb PDF View/Open None
koumarová_2024_op.docx 26.53Kb Unknown View/Open None
koumarová_2024_vp.docx 25.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account