Analýza konkurenceschopnosti vybraného podnikatelského subjektu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bejtkovský, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Dohnálek, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:20Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:20Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55669
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu konkurenceschopnosti vybraného podnikatelského subjektu. Cílem teoretické části bylo zpracovat literární rešerši zaměřenou na oblast konkurenceschopnosti vybraného podnikatelského subjektu a formulovat teoretická východiska pro zpracování praktické části. Cílem praktické části byla analýza současného stavu konkurenčního postavení vybraného podnikatelského subjektu na trhu. Analýza byla provedena na základě vhodných marketingových analýz zaměřených na dané výzkumné téma. Výsledky odhalily určité nedostatky, a proto byla navržena doporučení vedoucí ke zlepšení současného stavu konkurenceschopnosti vybraného podnikatelského subjektu na trhu. |
|
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
PESTE analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix 7P
|
cs |
dc.subject |
STP analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT-analýza
|
cs |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
PESTE Analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Competitive Forces Model
|
en |
dc.subject |
7P Marketing Mix
|
en |
dc.subject |
STP Analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti vybraného podnikatelského subjektu |
|
dc.title.alternative |
An Analysis of the Competitiveness of the Selected Business Entity |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2024-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the analysis of the competitiveness of a selected business entity. The aim of the theoretical part was to prepare a literature search focused on the competitiveness of the selected business entity and to formulate the theoretical basis for the practical part. The aim of the practical part was to analyze the current state of the competitive position of the selected business entity on the market. The analysis was carried out on the basis of appropriate marketing analyses focused on the given research topic. The results revealed certain weaknesses, and therefore recommendations were proposed to improve the current state of competitiveness of the selected business entity in the market. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
67026
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account