Integrované pojetí folkloru v hudební výchově na 1. stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jelénková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Juřenová, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:22Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:22Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55708
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá integrovaným pojetím folkloru v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem práce je zjistit, jak učitelé pojímají integraci folkloru v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Teoretická část se věnuje ukotvení základních pojmů a předkládá poznatky o integraci vzdělávacího obsahu, folkloru a folkloru v hudební výchově. Praktická část je zaměřena nejprve na objasnění metodologie výzkumu, dále pak na výsledky výzkumného dotazníkového šetření, jejich analýzu a interpretaci. V závěru diplomové práce je na základě zjištěných údajů navrženo doporučení pro praxi spolu s diskusí a limity výzkumu. |
|
dc.format |
86 s. (135 096) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
folklor
|
cs |
dc.subject |
lidové tradice
|
cs |
dc.subject |
hudební folklor
|
cs |
dc.subject |
hudební činnosti
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
folklore
|
en |
dc.subject |
folk tradition
|
en |
dc.subject |
musical folklore
|
en |
dc.subject |
musical activities
|
en |
dc.title |
Integrované pojetí folkloru v hudební výchově na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Integrated Concept of Folklore in Music Education at Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pospíšilová, Helena |
|
dc.date.accepted |
2024-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the integrated approach to folklore in music education at the primary school level. The main aim of the work is to find out how teachers perceive the integration of folklore into music education at primary school. The theoretical part presents the clarification of basic concepts and findings on the integration of educational content, folklore and folklore in music education. The practical part is first focused on clarifying the research methodology, then on the results of the questionnaire survey, their analysis and interpretation. The final part of the thesis, based on the findings, suggests the recommendation for practice along with a discussion and limitations of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67538
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account