Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petříčková, Kristýna
|
|
dc.contributor.author |
Bučková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:28Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:28Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-266-2 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55855
|
|
dc.description.abstract |
Kresba je prvotním jazykem každého umělce a základem každého uměleckého oboru. Stala se ideovým svorníkem všech výtvarných prací, jejich pověstnou alfou i omegou. Pokud umělec dostane nápad, v prvotní fázi jej přetaví do kresby. Na většině uměleckých škol stále probíhají hodiny tradiční figurální kresby, na kterých studenti kreslí klasickými kresebnými technikami. Kresba je rovněž součástí přijímacích zkoušek na střední i vysoké umělecké školy. Zároveň tvoří i velkou část předkládaných portfolií do vybraných ateliérů. Výuka figurální kresby byla vždy chápána jako jeden ze zásadních nástrojů rozvoje tvůrčích schopností studentů. V současnosti je však patrný určitý posun ve vnímání a praktikování kresby. Tato disertační práce si klade za cíl zjistit, jaká je role (význam, postavení, důležitost) figurální kresby a její výuky na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století. |
|
dc.format |
38 |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kresba
|
cs |
dc.subject |
Figura
|
cs |
dc.subject |
Výuka
|
cs |
dc.subject |
Vysoká škola
|
cs |
dc.subject |
Drawing
|
en |
dc.subject |
Figure
|
en |
dc.subject |
Teaching
|
en |
dc.subject |
College
|
en |
dc.title |
Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století |
|
dc.title.alternative |
Figural drawing and its education at colleges and universities within the Czech and Slovak enviroment in the 21st century |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2024-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Drawing is a vital tool of every artist and it is fundamental part of every artistic field. It became an ideological stud of all the artistic works ? the most essential part of it. If there is an idea of an artist ? this artistic person models these ideas into drawing at first. There are still lectures of traditional figural drawing running these days at most of artistic schools where there are students using the traditional drawing technics. Drawing itself is also an essential part of every entrance examination for each artistic high school, college or university. It also forms a major part of propounding portfolios to selected studios. Figure-drawing tutorial has always been thought as one of the major tools for developing of creative abilities of every student. However there has been a significant shift in perceiving and practising of drawing. The main aim of this dissertation work is to detect what the role, connotation, status and importance of figural drawing and its education at colleges and universities within the Czech and Slovak environment in the 21st century is. |
|
dc.description.department |
Ateliér Design oděvu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
68936
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account