Postoj generace Z k udržitelnosti a fast fashion řetězcům
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Křepelková, Natálie
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:29Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:29Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55883
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá postoji generace Z k udržitelnosti a fast fashion řetězcům. V teoretické části je nejprve definován pojem udržitelná móda, jaký je její princip, a poté následuje definování konceptu fast fashion a jeho dopadů na životní prostředí. Následně je charakterizován pojem generace Z. V praktické části jsou pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu získány data, která vedou k bližšímu porozumění postojů a hodnot generace Z k udržitelnosti v módním průmyslu. Na základě získaných dat z této části diplomové práce je v projektové části navrhnuta efektivní komunikace tématu udržitelnosti směrem ke generaci Z. |
|
dc.format |
105 s. (180 781 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Generace Z
|
cs |
dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
dc.subject |
slow fashion
|
cs |
dc.subject |
fast fashion
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
Generation Z
|
en |
dc.subject |
sustainability
|
en |
dc.subject |
slow fashion
|
en |
dc.subject |
fast fashion
|
en |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.title |
Postoj generace Z k udržitelnosti a fast fashion řetězcům |
|
dc.title.alternative |
The Attitude of Generation Z towards Sustainability and Fast Fashion Brands |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis examines the attitudes of Generation Z towards sustainability and fast fashion chains. The theoretical part begins with defining the concept of sustainable fashion and its principles, followed by the concept of fast fashion and its environmental impacts. Subsequently, the term Generation Z is characterized. In the practical part, data is obtained through qualitative and quantitative research, leading to a deeper understanding of the attitudes and values of Generation Z towards sustainability in the fashion industry. Based on the data acquired from this part of the thesis, the project section proposes effective communication of the sustainability topic towards Generation Z. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68417
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account