Well-being u žáků středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Vaculíková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:30Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:30Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55913
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem Well-being u žáků středních škol, se zaměřuje na úroveň well-beingu, na míru spokojenosti se školou a na míru vnímané vnější kontroly u žáků středních škol. Cílem práce je zjistit, jaká je úroveň well-beingu u žáků středních škol a zda se tato úroveň bude lišit ve vztahu s mírou spokojenosti se školou a ve vztahu s mírou vnímané vnější kontroly. Rovněž se budeme zabývat tím, zda se míra spokojenosti se školou bude lišit ve vztahu s mírou vnímané vnější kontroly. Teoretická část se věnuje definování pojmu well-being, přičemž klíčové je vymezení spokojenosti se školou a v neposlední řadě formulací vnímané vnější kontroly. Pro naplnění empirické části výzkumu jsme zvolili kvantitativní výzkum, kde k získání dat byl zvolen dotazník, který se skládal ze tří standardizovaných dotazníků. |
|
dc.format |
81 s. (108 798 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Well-being
|
cs |
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
dc.subject |
vnímaná vnější kontrola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
adolescent
|
cs |
dc.subject |
Well-being
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
peer group
|
en |
dc.subject |
perceived external control
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
adolescent
|
en |
dc.title |
Well-being u žáků středních škol |
|
dc.title.alternative |
Well-being among Secondary School Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2024-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis, entitled Well-being of secondary school students, focuses on the level of well-being, the level of satisfaction with school and the level of perceived external control of secondary school students. The aim of the thesis is to determine the level of well-being of secondary school pupils and whether the level will vary in relation to the level of satisfaction with school and in relation to the level of perceived external control. We will also examine whether the level of satisfaction with school will vary in relation to the level of perceived external control. The theoretical part deals with the definition of well-being, with the key part in the definition of satisfaction with school and, last but not least, the definition of perceived external control. To complete the empirical part of the research, we chose quantitative research. To collect data a questionnaire was chosen, which consisted of three standardized questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
66618
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account