Imerzní technologie v muzejnictví a galerijních expozicích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Bohuslav
|
|
dc.contributor.author |
Bárová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:32Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-11-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55956
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá designovými přesahy do muzejní a galerijní praxe. Prostřednictvím spolupráce s Krajskou galerií výtvarného umění ve Zlíně zkoumá nově vytyčený obor Museum Experience Design a způsoby, jak efektivně a smysluplně využívát moderní multimédia, imerzní technologie a UX přístupy v kulturně-vzdělávacích institucích. Praktickým výstupem je aplikace s rozšířenou realitou pro novou stálou expozici v KGVUZ a jeden z imerzních bodů motion video, na téma rozličných přístupů v produktovém designu. |
|
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
MXD
|
cs |
dc.subject |
Museum Experience Design
|
cs |
dc.subject |
imerze
|
cs |
dc.subject |
imerzní zážitek
|
cs |
dc.subject |
technologie
|
cs |
dc.subject |
rozšířená realita
|
cs |
dc.subject |
AR
|
cs |
dc.subject |
design aplikace
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
galerie
|
cs |
dc.subject |
muzeum
|
cs |
dc.subject |
muzejnictví
|
cs |
dc.subject |
muzejní pedagogika
|
cs |
dc.subject |
UX
|
cs |
dc.subject |
uživatelské testování
|
cs |
dc.subject |
MXD
|
en |
dc.subject |
Museum Experience Design
|
en |
dc.subject |
immersion
|
en |
dc.subject |
immersive experience
|
en |
dc.subject |
technology
|
en |
dc.subject |
extended reality
|
en |
dc.subject |
AR
|
en |
dc.subject |
app design
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
gallery
|
en |
dc.subject |
museum
|
en |
dc.subject |
museology
|
en |
dc.subject |
museum education
|
en |
dc.subject |
UX
|
en |
dc.subject |
user testing
|
en |
dc.title |
Imerzní technologie v muzejnictví a galerijních expozicích |
|
dc.title.alternative |
Immersive Technologies in Museum and Gallery Expositions |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Michalíková, Šárka |
|
dc.date.accepted |
2024-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis explores the intersections of design within museum and gallery practice. Through collaboration with the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín, it examines the newly defined field of Museum Experience Design and ways to effectively and meaningfully utilize modern multimedia, immersive technologies, and UX approaches in cultural and educational institutions. The practical output includes an augmented reality application for the new permanent exhibition at the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín and one of the immersive points a motion video on the topic of various approaches in product design. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Multimédia a design |
cs |
dc.identifier.stag |
68807
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account