Stereotypy a znaky venkova v českém filmu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dvořáčková, Markéta
|
|
dc.contributor.author |
Král, Šimon
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:39Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:39Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56137
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat přístupy současných českých režiséru k zobrazení současného venkova, a to zejména v kontextu stereotypů. V teoretické části se zabývá základní definicí venkova a stereotypů a poté analyzuje dva aktuální filmy s venkovskou tematikou Kdyby radši hořelo (2022) Adama Kolomana Rybanského a Sucho (2024) Bohdana Slámy. Oba tvůrci se na prostředí venkova zaměřují dlouhodobě, důležitým hlediskem k jejich výběru bylo také jejich rozdílné generační zařazení. Hlavním cílem bylo zjistit, jak uvedení autoři k venkovu přistupují a jak a proč pracují s jeho stereotypy. |
|
dc.format |
35 s. (46 328 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
venkov
|
cs |
dc.subject |
současná česká kinematografie
|
cs |
dc.subject |
Adam Koloman Rybanský
|
cs |
dc.subject |
Bohdan Sláma
|
cs |
dc.subject |
countryside
|
en |
dc.subject |
contemporary czech cinema
|
en |
dc.subject |
Adam Koloman Rybanský
|
en |
dc.subject |
Bohdan Sláma
|
en |
dc.title |
Stereotypy a znaky venkova v českém filmu |
|
dc.title.alternative |
Stereotypes And Symbols of Rural Areas in Czech Filmography |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bébarová, Jana |
|
dc.contributor.referee |
Komorný, Štefan |
|
dc.date.accepted |
2024-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis aims to analyze the approaches of contemporary Czech directors to the depiction of the modern countryside, particularly in the context of stereotypes. The theoretical part deals with the basic definition of the countryside and stereotypes. It then analyzes two current films with rural themes: Somewhere Over the Chemtrails (2022) by Adam Koloman Rybanský and Dry Season (2024) by Bohdan Sláma. The thesis examines these authors and their films because they have long dealt with rural themes and due to the generational difference between the directors. The main goal is to determine how the mentioned authors approach the countryside and how and why they work with stereotypes. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66196
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account