Portréty Boha v kresbách a vyprávění dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásek, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Martinková, Bohdana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:40Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:40Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56155
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko-výzkumného charakteru. Cílem práce je zjistit, jak si děti předškolního věku představují Boha. Teoretická část práce se zaměřuje na dva stěžejní pojmy, a sice na dětskou kresbu a její vývoj a dětské prekoncepty a jejich souvislost s vnímáním Boha. Empirická část práce byla realizována jako kvalitativně orientovaný výzkum za pomoci sběru dětských kreseb a vedení polostrukturovaných rozhovorů s dětmi, jejich následné analýzy a vyhodnocení. Zjištění, která plynou z výzkumu, ukazují na to, že představy dětí o Bohu nejsou diametrálně rozdílné v porovnání výsledků dětí ze státní a církevní mateřské školy, ale také na relativně stálou dětskou představu o Bohu - jako mladého muže bílé pleti. Výsledky výzkumu jsou v závěru práce srovnány s výzkumy zahraničních autorů. |
|
dc.format |
61 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Bůh
|
cs |
dc.subject |
náboženství
|
cs |
dc.subject |
modlitba
|
cs |
dc.subject |
dětská kresba
|
cs |
dc.subject |
dětské prekoncepty
|
cs |
dc.subject |
God
|
en |
dc.subject |
religion
|
en |
dc.subject |
pray
|
en |
dc.subject |
children drawing
|
en |
dc.subject |
children preconceptions
|
en |
dc.title |
Portréty Boha v kresbách a vyprávění dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Portrayal of God in Drawings and Narratives by Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2024-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis will discuss theoretical research. Its aim is to explore how pre-school aged children conceptualise God: their idea of God. The theoretical part of the thesis focuses on: the drawings children produce and their development; their preconceptions about God and their emotional connection to their conception of God. The empirical part of the thesis collected qualitative data, using the collection of children's drawings and the data from semi-structured interviews with these children. Then the data was analysed and evaluated. The findings indicate that children's perception of God are not significantly different to those of children from religious and secular pre-schools. Furthermore, the finding also suggest the pre-school aged children have a consistent perception of God as a young white man. The results are later compared with studies by foreign researchers, discussed in the conclusion. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67418
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account