Aktuální otázky daňové kriminality spojené s poskytováním reklamních služeb

DSpace Repository

Language: English čeština 

Aktuální otázky daňové kriminality spojené s poskytováním reklamních služeb

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hromada, Martin
dc.contributor.author Lysák, Radek
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:43Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:43Z
dc.date.issued 2023-11-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56245
dc.description.abstract Diplomová práce je zaměřena na problematiku daňových úniků pojících se na více daní, konkrétně na daň z přidané hodnoty a daň z příjmu právnických osob. Blíže se věnuje daňovým podvodům v oblasti reklamních služeb, které vážným způsobem ovlivňují bezpečnostní situaci na území České republiky a zejména jsou dlouhodobě významným problémem pro oblast veřejných financí. V první části se práce orientuje na teoretické základy k daním, daňovému systému a celé daňové soustavě, rozebírá podstatu reklamy, její cíl a účel, dotýká se způsobu účtování o reklamě a rozdílu mezi reklamními službami a náklady na reprezentaci, definuje hospodářskou kriminalitu a typy pachatelů této trestné činnosti, přibližuje aktuální formy páchání daňových podvodů a nástroje k jejich zamezení a rovněž specifikuje daňové trestné činy. Praktická část popisuje legislativní možnosti Policie ČR při jejich odhalování daňové krimi-nality, marginálně je věnována statistice k trestným činům s vazbou na poskytování reklamních služeb, avšak zejména je obsahem kazuistika reálného případu s upozorněním na problémy a riziková místa v jednotlivých částech rozebíraného případu, následovaná návrhy a doporučeními, které by mohly být přínosné pro státní rozpočet a celou oblast veřejných financí. Cílem diplomové práce je vypracování odborného textu, který může sloužit jako stručná metodika pro odhalování, prověřování a vyšetřování organizované hospodářské trestné činnosti daňového charakteru, která pro krácení daní využívá legitimního nástroje v podobě reklamních služeb. Cílem je také na základě vlastních empirických dat formulovat návrhy, postupy a doporučení pro orgány moci zákonodárné ve smyslu změn de lege ferenda.
dc.format 135 s. (245 170 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hospodářská kriminalita cs
dc.subject trestný čin cs
dc.subject daňový podvod cs
dc.subject reklamní služby cs
dc.subject odhalování cs
dc.subject prověřování cs
dc.subject daň z přidané hodnoty cs
dc.subject operativní úkony policejního orgánu cs
dc.subject economic crime en
dc.subject crime en
dc.subject tax fraud en
dc.subject advertising services en
dc.subject detection en
dc.subject examination en
dc.subject value ad-ded tax en
dc.subject operative acts of the police authority en
dc.title Aktuální otázky daňové kriminality spojené s poskytováním reklamních služeb
dc.title.alternative Current Issues of Tax Crime Associated with the Provision of Advertising Services
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kopáček, Václav
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on the issue of tax evasion related to several taxes, namely value added tax and corporate income tax. It focuses on tax evasion in the field of advertising services, which seriously affects the security situation in the Czech Republic and, especially, is a long-term significant problem for public finances. The first part of the thesis focuses on the theoretical foundations of taxes, the tax system and the entire tax system, analyses the nature of advertising, its aim and purpose, touches upon the method of accounting for advertising and the difference between advertising services and representation costs, defines economic crime and types of perpetrators of this crime, introduces current forms of tax fraud and tools to prevent it, and also specifies tax crimes. The practical part describes the legislative possibilities of the Police of the Czech Republic in their detection of tax crimes, marginally it is devoted to statistics on crimes related to the provision of advertising services, but mainly it contains a case study of a real case with a warning of problems and risk points in individual parts of the analyzed case, followed by suggestions and recommendations that could be beneficial for the state budget and the whole area of public finance. The aim of the thesis is to develop a professional text that can serve as a concise methodology for detecting, investigating, and prosecuting organized economic crime of a tax nature that uses a legitimate tool for tax evasion in the supply of advertising services. The aim is also to formulate, based on my own empirical data, proposals, procedures and recommendations for the legislative authorities in terms of de lege ferenda changes.
dc.description.department Ústav elektroniky a měření
dc.thesis.degree-discipline Bezpečnostní management cs
dc.thesis.degree-discipline Security Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Bezpečnostní technologie, systémy a management cs
dc.thesis.degree-program Security Technologies, Systems and Management en
dc.identifier.stag 66290
dc.date.submitted 2024-05-22


Files in this item

Files Size Format View Description
lysák_2024_dp.pdf 3.313Mb PDF View/Open None
lysák_2024_op.pdf 138.3Kb PDF View/Open None
lysák_2024_vp.pdf 147.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account