dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Huspeninová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:44Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:44Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56276
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter. Cílem mé práce je charakterizovat možnosti zařazení prvků badatelsky orientovaného vzdělávání do prostředí mateřských škol. Záměrem této práce je vytvořit a ověřit sadu badatelských aktivit, které jsou zaměřeny na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku. V teoretické části jsou vymezena východiska z oblastí přírodovědného vzdělávání, přírodovědné gramotnosti, dětských prekonceptů, badatelsky orientovaného vzdělávání a výukové metody pozorování. Praktická část zahrnuje badatelsky orientované aktivity, zaměřené na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku. Tento program byl evaluován v mateřské škole ve Zlínském kraji. Při evaluaci aktivit jsem narazila na možná rizika, kterým je třeba se vyvarovat. Na základě toho, jsem vytvořila doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
dětské prekoncepty
|
cs |
dc.subject |
badatelsky orientované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pozorování
|
cs |
dc.subject |
Science education
|
en |
dc.subject |
science literacy
|
en |
dc.subject |
children's preconceptions
|
en |
dc.subject |
inquiry-oriented education
|
en |
dc.subject |
observation
|
en |
dc.title |
Badatelské aktivity zaměřené na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Inquiry Science Activities Based on Observation Method for Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis has a theoretical-application character. The goal of my work is to characterize the possibilities of including elements of research-oriented education in the environment of kindergartens. The purpose of this work is to create and verify a set of research activities that are focused on the application of the observation method for preschool children. In the theoretical part, starting points from the fields of science education, science literacy, children's preconceptions, research-oriented education and the teaching method of observation are defined. The practical part includes research-oriented activities, focused on the application of the observation method for preschool children. This program was evaluated in a kindergarten in the Zlín region. While evaluating the activities, I came across possible risks that need to be avoided. Based on that, I created recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67338
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|