Badatelské aktivity zaměřené na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Badatelské aktivity zaměřené na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fenyková, Petra
dc.contributor.author Huspeninová, Nikola
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:44Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:44Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56276
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter. Cílem mé práce je charakterizovat možnosti zařazení prvků badatelsky orientovaného vzdělávání do prostředí mateřských škol. Záměrem této práce je vytvořit a ověřit sadu badatelských aktivit, které jsou zaměřeny na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku. V teoretické části jsou vymezena východiska z oblastí přírodovědného vzdělávání, přírodovědné gramotnosti, dětských prekonceptů, badatelsky orientovaného vzdělávání a výukové metody pozorování. Praktická část zahrnuje badatelsky orientované aktivity, zaměřené na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku. Tento program byl evaluován v mateřské škole ve Zlínském kraji. Při evaluaci aktivit jsem narazila na možná rizika, kterým je třeba se vyvarovat. Na základě toho, jsem vytvořila doporučení pro praxi.
dc.format 90 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject přírodovědná gramotnost cs
dc.subject dětské prekoncepty cs
dc.subject badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject pozorování cs
dc.subject Science education en
dc.subject science literacy en
dc.subject children's preconceptions en
dc.subject inquiry-oriented education en
dc.subject observation en
dc.title Badatelské aktivity zaměřené na aplikaci metody pozorování pro děti předškolního věku
dc.title.alternative Inquiry Science Activities Based on Observation Method for Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis has a theoretical-application character. The goal of my work is to characterize the possibilities of including elements of research-oriented education in the environment of kindergartens. The purpose of this work is to create and verify a set of research activities that are focused on the application of the observation method for preschool children. In the theoretical part, starting points from the fields of science education, science literacy, children's preconceptions, research-oriented education and the teaching method of observation are defined. The practical part includes research-oriented activities, focused on the application of the observation method for preschool children. This program was evaluated in a kindergarten in the Zlín region. While evaluating the activities, I came across possible risks that need to be avoided. Based on that, I created recommendations for practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67338
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
huspeninová_2024_dp.pdf 5.579Mb PDF View/Open None
huspeninová_2024_op.docx 24.52Kb Unknown View/Open None
huspeninová_2024_vp.docx 28.24Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account