dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Nesvadbová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:50Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:50Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56399
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce byla zaměřena na zvýšení návštěvnosti zámku Kroměříž, které bylo zrealizováno prostřednictvím dotazníkového šetření. Teoretická část se zabývá historií cestovního ruchu, analýzou služeb cestovního ruchu, marketingovým mixem služeb a marketingovým výzkumem. Praktická část je zaměřena na charakteristiku města Kroměříž, a zámku, analýzu návštěvnosti zámku Kroměříž s vybranými zámky České republiky, analýzu výsledků dotazníkového šetření, stanovení a vyhodnocení výzkumných hypotéz. V závěru práce jsou uvedena doporučení, která by mohla vést ke zvýšení návštěvnosti zámku. |
|
dc.format |
84 s. (92 871 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
zámek
|
cs |
dc.subject |
8P marketingového mixu
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
hypotéza
|
cs |
dc.subject |
Tourism
|
en |
dc.subject |
castle
|
en |
dc.subject |
8P marketing mix
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
hypothesis
|
en |
dc.title |
Analýza návštěvnosti zámku Kroměříž |
|
dc.title.alternative |
An Attendance Analysis of the Kroměříž Chateau |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2024-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis was focused on increasing the number of visitors to the Kroměříž Castle, which was realized through a questionnaire survey. The theoretical part deals with the history of tourism, analysis of tourism services, marketing mix of services and marketing research. The practical part focuses on the characteristics of the city of Kroměříž, and the castle, analysis of the visitation of Kroměříž Castle with selected castles in the Czech Republic, analysis of the results of the questionnaire survey, determination and evaluation of research hypotheses. The thesis concludes with recommendations that could lead to an increase in the number of visitors to the castle. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
66997
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-15 |
|