[NEOBHÁJENO] Intervence školy do problematiky záškoláctví
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Paseková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:51Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:51Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56409
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku záškoláctví a intervenčních opatření. V teoretické části práce se blíže věnujeme přístupům a typologii záškoláctví, a také faktorům, které ovlivňují docházku studentů. Praktická čas práce je založena na kvalitativní metodologii, která se zaměřuje na analýzu obsahu intervencí škol v oblasti záškoláctví za pomocí metodiků prevence a výchovných poradců. Jako výsledek výzkumného šetření vzešla zakotvená teorie |
|
dc.format |
55 s. (86 570 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
intervence
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
výchovný poradce
|
cs |
dc.subject |
metodik prevence
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
keywords
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
intervention
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
educational counselor
|
en |
dc.subject |
prevention methodologies
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Intervence školy do problematiky záškoláctví |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] School Intervention in the Issue of Truancy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2024-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the issue of truancy and intervention measures. In the theoretical part of the work, we delve into the approaches and typology of truancy, as well as the facors influencing student attendance. The practical part of the work is based on a qualitative methodology, focusing on the analysis of the content of school interventions in the truancy area with the help of prevention methodologies and educational counselors. The result of the research investigation yielded a grounded theory. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67612
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account