Analýza nákupního procesu ve výrobním podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bartošová, Tereza
|
|
dc.contributor.author |
Kozlová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:55Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:55Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56527
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá popisem a analýzou nákupního procesu ve vybrané společnosti, která se zabývá výrobou plastových, pryžových a kovových výrobků. V teoretické části je, za pomoci odborné literatury, vymezena oblast nákupu, nákupního procesu, postavení nákupu v podniku a metody používané v rámci nákupu. V praktické části je popsán nákupní proces dané společnosti a provedeny analýzy. Zároveň je zde zhodnocen nákupní proces a uvedena případná doporučení pro zlepšení. |
|
dc.format |
59 s. (62 178 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákup
|
cs |
dc.subject |
nákupní proces
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
ABC analýza
|
cs |
dc.subject |
scoring model
|
cs |
dc.subject |
purchasing
|
en |
dc.subject |
purchasing process
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
ABC analysis
|
en |
dc.subject |
scoring model
|
en |
dc.title |
Analýza nákupního procesu ve výrobním podniku |
|
dc.title.alternative |
Purchasing Process Analysis in a Manufacturing Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Taraba, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2024-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the description and analysis of the purchasing process in a selected company, which deals with the production of plastic, rubber and metal products. In theoretical part, with help of specialized literature, the area of purchasing, the purchasing process, the position of purchasing in the company and the methods used in purchasing are defined. In the practical part, the purchasing process of the company is described and analyses are carried out. At the same time, the purchasing process is evaluated and possible recommendations for improvement are given. |
|
dc.description.department |
Ústav logistiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Aplikovaná logistika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Aplikovaná logistika |
cs |
dc.identifier.stag |
67729
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account