Fenomén kabelka
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štraneková, Mária
|
|
dc.contributor.author |
Vavroušková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:58Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:58Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56605
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce zkoumá vývoj a význam dámských kabelek v kulturním kontextu od minulosti až po současnost. Autorka analyzuje faktory ovlivňující tento vývoj z ekonomického, sociálního a kulturního hlediska a hledá atributy, které přispívají k hodnotě kabelek a posilování jejich fenoménu. Diplomová práce poukazuje na proměnu kabelek od praktického doplňku k symbolu módy a investice, a to nejen v zahraničí, ale i v České republice. Autorka zkoumá možnosti propojení kabelek s výtvarným uměním z evropských módních domů, ale i v českém prostředí, přičemž využívá výzkumnou metodu uměním. Popisuje klíčové body procesu výroby a nabízí doporučení pro spolupráci mezi designéry a výtvarníky. |
|
dc.format |
65 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kabelka
|
cs |
dc.subject |
dámská kabelka
|
cs |
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
módní doplňky
|
cs |
dc.subject |
kulturní kontext
|
cs |
dc.subject |
design
|
cs |
dc.subject |
výtvarné umění
|
cs |
dc.subject |
řemeslo
|
cs |
dc.subject |
investice
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
useň
|
cs |
dc.subject |
textil
|
cs |
dc.subject |
hodnota
|
cs |
dc.subject |
handbags
|
en |
dc.subject |
women's handbag
|
en |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.subject |
fashion accessories
|
en |
dc.subject |
cultural context
|
en |
dc.subject |
design
|
en |
dc.subject |
visual arts
|
en |
dc.subject |
craft
|
en |
dc.subject |
investment
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
leather
|
en |
dc.subject |
textile
|
en |
dc.subject |
value
|
en |
dc.title |
Fenomén kabelka |
|
dc.title.alternative |
The handbag phenomenon |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Michalíková, Šárka |
|
dc.date.accepted |
2024-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis examines the development and significance of women's handbags in a cultural context from the past to the present. The author analyzes the factors influencing this development from an economic, social and cultural point of view and looks for attributes that contribute to the value of handbags and strengthening their phenomenon. The thesis highlights the transformation of handbags from a practical accessory to a symbol of fashion and investment, not only abroad, but also in the Czech Republic. The author explores the possibilities of connecting handbags with fine art from European fashion houses, but also from the Czech region. It methodically uses the research method through art, describes the key points of the production process and offers recommendations for collaboration between designers and artists. |
|
dc.description.department |
Ateliér Arts Management |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
en |
dc.identifier.stag |
68325
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account