Title: | Kultura školy |
Author: | Kubíčková, Miloslava |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/5881 |
Date: | 2008-10-17 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Kultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definoKultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definovat specifika jejich profesní kultury a určit základní uznávané hodnoty učitelů. Na základě zjištěných existujících kulturních dimenzí a uznávaných hodnot učitelů vyjádřit jejich vliv na kulturu školy. Součástí výzkumného problému je i stanovení hypotéz. V závěru jsou výsledky výzkumného šetření porovnávány se stanovenými hypotézami. Výsledkem je potvrzení nebo zamítnutí stanovené hypotézy.
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
kubíčková_2008_dp.pdf | 1.117Mb |
View/ |
|
kubíčková_2008_vp.pdf | 143.2Kb |
View/ |
|
kubíčková_2008_op.pdf | 80.01Kb |
View/ |